Een zaak die ons aan het hart gaat: GEZE doneert 100.000 euro aan de noodhulp van UNICEF.

GEZE heeft als onderneming een lange traditie van duurzame maatschappelijke betrokkenheid – ​​vooral met Kerstmis. Dit jaar doneert het familiebedrijf met hoofdkantoor in Leonberg bij Stuttgart 100.000 euro aan de noodhulp van UNICEF. Zo komt het geld ten goede aan kinderen over de hele wereld.

Bij de donatie van dit jaar staan ​​kinderen centraal

131123_Weihnachten_Malwettbewerb_Elisabeth Bejzel.jpg

De sociale betrokkenheid met Kerstmis onder het motto " Doneren in plaats van schenken” kent een lange traditie bij GEZE. © GEZE GmbH

"We leven in onrustige tijden gezien de vele crisishaarden op de wereld. Vele mensen lijden dagelijks onder de gevolgen van oorlog, natuurrampen of honger. Het is moeilijk te beslissen hoe men het beste kan helpen", zegt Sandra Alber, Chief Officer Legal & Finance bij GEZE. Juist met Kerstmis, de tijd van de bezinning, de familie en de binding tussen personen, wil GEZE zich op de allerkleinsten concentreren: "Kinderen zouden overal ter wereld in vrede en vrijheid moeten kunnen opgroeien en een leven kunnen leiden dat de moeite waard is om zonder angst te leven. Het helpen van degenen die dit helaas niet kunnen doen, is een zaak die ons aan het hart gaat", aldus Alber.

Kinderen zouden overal ter wereld in vrede en vrijheid moeten kunnen opgroeien en een leven kunnen leiden dat de moeite waard is om zonder angst te leven. Het helpen van degenen die dit helaas niet kunnen doen, is een zaak die ons aan het hart gaat.

Sandra Alber, Chief Officer Legal & Finance bij GEZE

Snelle en uitgebreide humanitaire hulp

UNICEF 2023

GEZE doneert voor het kerstfeest 100.000 euro aan de noodhulp van UNICEF voor kinderen in nood. © UNICEF/UNI418632/Bidel

Omdat er op de hele wereld miljoenen kinderen zijn die hulp nodig hebben, heeft GEZE dit jaar besloten voor een projectonafhankelijke kerstdonatie onder het motto "Doneren in plaats van schenken". In ruil daarvoor geeft het bedrijf zijn klanten geen kerstcadeautjes. "Om onze donatie zonder complicaties en zonder omwegen precies daar te laten aankomen waar hij het meest dringend nodig is, gaat het geld naar de noodhulp van UNICEF. Deze verstrekt snelle en uitgebreide humanitaire hulp in acute crisis- en rampgebieden wereldwijd", aldus Sandra Alber. "Op deze wijze kan de hulporganisatie zelf over het bedrag beschikken en het geld gebruiken voor diegenen die het hardst nodig hebben."

UNICEF 2023

De noodhulp van UNICEF verstrekt snelle en uitgebreide humanitaire hulp in acute crisis- en rampgebieden wereldwijd. © UNICEF/UNI437348/Hazori

UNICEF kan daadwerkelijk veel bereiken met het geld. Zo kan de hulporganisatie voor 100.000 euro bijvoorbeeld meer dan 1.800 hygiënesets met waterreinigingstabletten en hygiëneartikelen ter beschikking stellen ter bescherming tegen ziektes, meer dan 2.000 ernstig ondervoede kinderen zes weken lang van zeer effectieve pindanootpasta voorzien of het leermateriaal en het speelgoed kopen waarmee 8.000 kinderen de mogelijkheid krijgen om te leren en spelen.

Om onze donatie zonder complicaties en zonder omwegen precies daar te laten aankomen, waar hij net het meest dringend nodig is, gaat het geld naar de noodhulp van UNICEF. Deze verstrekt snelle en uitgebreide humanitaire hulp in acute crises- en rampengebieden wereldwijd.

Sandra Alber, Chief Officer Legal & Finance bij GEZE