GEZE wint German Brand Award

Naast een nieuwe digitale route met het GEZE Cockpit gebouwautomatiseringssysteem, onderzoekt GEZE ook een nieuwe benadering voor marktintroductie. GEZE werd uitgeroepen tot winnaar in de categorie 'Building & Elements' van ‘de 'Industry Excellence in Branding'-wedstrijd voor zijn uitzonderlijke marktintroductie.

De German Brand Award is een erkenning van het uitzonderlijke leiderschap van het merk in Duitsland en bekroont unieke merken en merkmakers. De feestelijke gebeurtenis vond plaats op 21 juni 2018 op de Duitse Brand Award Convention op een van de meest luisterrijke locaties in Berlijn, het Palazzo Italia – Römischer Hof. “De prijs bewijst hoe innovatief onze geïntegreerde marktintroductie als eerste 'Digitaal eerst-campagne’ is. Deze award betekent erkenning voor de gedurfde stap die we samen met onze zeer gemotiveerde teams en partners hebben gezet op het gebied van gebouwnetwerken en Smart Buildings. Dit komt tevens tot uitdrukking in de campagne van Cockpit GEZE,” aldus Gabi Bauer, hoofd Internationale Marketing.

Met GEZE Cockpit konden we het nieuwe bedrijfsmodel overbrengen, zowel in de communicatie met onze klanten als met nieuwe doelgroepen, alsmede in het vormgeven van de markttoetreding.”

Gabi Bauer, hoofd International Marketing.

Kansen op het gebied van digitalisering

Angela Staiber, Deputy Manager van de International Marketing Sector, nam de German Brand Award in ontvangst. Foto: GEZE GmbH

GEZE is bekroond in de categorie ‘Building & Elements’ van de wedstrijd ‘Industry Excellence in Branding’. © GEZE GmbH

Een exacte kennis van het speelveld in de deur- en raamsector is altijd de basis geweest voor de verdere ontwikkeling van het productengamma en innovatievermogen, zonder dat hierbij de traditionele productsegmenten verwaarloosd werden. Daarom kenmerken GEZE-oplossingen voor deur-, raam- en veiligheidstechnologie zich door een hoge mate van automatisering en technische intelligentie. GEZE zet de volgende stap in zijn digitaliseringsproces en volgt nieuwe routes van productontwikkeling tot en met marktintroductie. Een belangrijk uitgangspunt en een uitdaging vormden het creëren van de juiste digitale infrastructuur voor de ontwikkeling en exploitatie van slimme softwareproducten.

GEZE Cockpit – ontwikkeld in samenwerking met de gebruikers

Het gebouwautomatiseringssysteem GEZE Cockpit overbrugt een kloof op het gebied van gebouwautomatisering. De integratie van automatische deuren en ramen in een gebouwsysteem creëert volledig nieuwe netwerkmogelijkheden. Een diepgaand inzicht in de behoeften van architecten en planners, investeerders, bouweigenaren, bouwexploitanten, verwerkers en systeemintegrators was altijd al een prioriteit bij de marktintroductie van GEZE Cockpit. Als gevolg daarvan waren testklanten betrokken bij het project, voordat alle productkenmerken waren uitontwikkeld. Dankzij deze flexibele en interactieve ontwikkelingsaanpak konden fouten worden vermeden en kon de tijd van productontwikkeling tot aan de marktintroductie van GEZE Cockpit aanzienlijk worden verkort.

Het complete pakket: geïntegreerde communicatie met een nieuw design

Het concept achter de marktintroductiecampagne was om de stap van GEZE Cockpit naar een nieuw bedrijfssegment en de innovatieve kracht te laten zien. Daardoor werd er een nieuw ontwerp gemaakt op basis van een gedurfde en levendige keyvisual, die door de hele campagne loopt en een tegenstelling vormt met het bekende GEZE-design. De introductie van de markt heeft niet alleen nieuwe visuele benaderingen geïntroduceerd: dit is de eerste GEZE-campagne op basis van de Digital First Strategy, waarbij gebruik wordt gemaakt van de volledige reeks digitale communicatiemogelijkheden. Wij hebben het ontwerp en de roll-out toevertrouwd aan de expertise en vaardigheden van het kantoor Von Helden und Gestalten in Stuttgart.

Centraal element: de GEZE Cockpit microsite

De campagne begon met een teaser video. Het centrale meest uitgebreide campagne-element is de GEZE Cockpit microsite, die technische geïmplementeerd werd door de interactieve tools van het kantoor in Berlijn. Verschillende klantengroepen, partners en influencers vinden informatie die op een duidelijke, begrijpelijke en levendige manier is afgestemd op hun behoeften: een illustratie van het systeem, de voordelen en toegevoegde waarde alsmede al zijn mogelijkheden. Daarnaast zijn er lay-outvoorbeelden en casestudies. Het meegeleverde servicepakket laat zien hoe klanten uitgebreid worden ondersteund bij de implementatie van GEZE Cockpit-systeemoplossingen. Natuurlijk gaat GEZE niet voorbij aan de beproefde tactiele uitstraling van printbrochures in multi-channel communicatie.

Klik hier om naar de GEZE Cockpit te gaan

GEZE Cockpit Days

Medewerkers van sales en services waren ook betrokken bij de campagne. Naast de webtrainingen zorgde de GEZE Cockpit Days ervoor dat het personeel zich vertrouwd kon maken met de functionaliteit van GEZE Cockpit en de bijbehorende communicatie.

Informatie over de German Brand Award 2018

De Duitse Brand Award, die geïnitieerd werd door de German Design Council, is een prestigieuze prijs voor modern merkmanagement, die wordt toegekend door een toppanel van experts op het gebied van merkmanagement en merkwetenschap. Het doel is om merktrends te ontdekken, te presenteren en te belonen. Hierbij moet rekening worden gehouden met de complexiteit van merkmanagement en het belang van het merk voor het succes van het bedrijf. De kwalificaties voor deelname garanderen de hoge kwaliteit van de prijs: nominatie door het German Brand Institute, de merkscouts en de commissies van deskundigen.