GEZE op de FENSTERBAU FRONTALE 2018

Verwarmings-, verlichtings-, ventilatie- en klimaatregelingssystemen: ze zijn allemaal geweldig en natuurlijk nuttig. Maar Smart Buildings zijn echt ‘slim’ als de deuren en ramen ook geautomatiseerd zijn en geïntegreerd zijn in een gebouwsysteem. Op de Fensterbau Frontale vakbeurs die loopt van 21 tot 24 maart 2018, zal GEZE nieuwe en innovatieve oplossingen presenteren op het gebied van deur-, raam- en veiligheidstechniek, evenals gebouwautomatisering in het Nuremberg Exhibition Centre (NürnbergMesse) in hal 2, stand 2-424.

Professionele oplossingen: intelligente oplossingen voor deuren en ramen

Een van de highlights op de beurs zal GEZE Cockpit zijn: het nieuwe BACnet gebouwautomatiseringssysteem dat gebouwen slim maakt door nu ook automatische deuren en ramen te integreren binnen één enkel gebouwbeheersysteem. Dankzij interdisciplinaire netwerken in Smart Buildings biedt GEZE Cockpit nieuwe opties voor een praktische, veilige en energiebesparende exploitatie van gebouwen. De unieke voordelen van het systeem zijn de centrale visualisering, bediening en bewaking van geautomatiseerde GEZE producten voor deur-, raam- en veiligheidstechniek. GEZE Cockpit kan worden ingezet als een onafhankelijk systeem, of geïntegreerd in een hoger geclassificeerde gebouwbeheertechniek om het comfort, veiligheid en de energie-efficiëntie van onze werk-en thuisomgevingen te verbeteren.

Meer illustratieve informatie vindt u hier

GEZE is aangesloten op GEZE Cockpit en kan daarom centraal worden aangestuurd. De F/R-IS/TS variant van het Powerturn systeem met klapdeuraandrijving is een unieke en complete multifunctionele oplossing met een geautomatiseerd en handmatig deurblad. Het deursysteem is uitgerust met de multibekroonde ‘strong’ Powerturn-aandrijving en de bewezen GEZE-deurdranger. Het combineert bediening en bewaking op afstand met toegankelijk en veilig deurcomfort, vluchtroutebeveiliging, brandveiligheid en verhoogde inbraakwering. De aandrijfkap, die consistent beide deurbladen bedekt, zorgt voor een perfecte uitstraling.

GEZE heeft ook nieuwe producten op het gebied van deurtechnologie. Een nieuwe versie met hoge sluitkracht zorgt voor een veilige sluiting van deuren, zelfs als er weinig ruimte is of de omgeving niet ideaal is, bijvoorbeeld in sluizensystemen van parkeergarages met meerdere verdiepingen. Dichtslaande deuren zijn daarbij uitgesloten – ook zonder extra dempers. Vastzetvoorzieningen van GEZE kunnen worden aangevuld met een nieuwe draadloze component. De nieuwe oplossing is ideaal voor het achteraf aanbrengen van plafondbrandmelders.

Met gevels is meer mogelijk!

Automatische, op netwerken aangesloten ramen creëren gevels die zich aanpassen aan het klimaat. Voor een gecontroleerde, natuurlijke ventilatie presenteert GEZE gevelramen met aandrijvingen uit de IQ windowdrive serie. De nieuwste generatie Slimchain 230V kettingaandrijvingen toont strak. Installatie en inbedrijfstelling verlopen nu nog sneller en eenvoudiger. Via de IQ box KNX interfacemodule kunnen ramen worden aangesloten als directe bus-deelnemers in een KNX gebouwsysteem en ‘slim’ worden bewaakt en beheerd.

Levende oplossingen: De nieuwe GEZE ActiveStop deurdemper

GEZE presenteert de nieuwe versie, die is gemonteerd op het frame van de GEZE ActiveStop deurdemper. Het systeem zorgt voor een gecontroleerd, gedempt openen en sluiten van binnendeuren. Deze versie die op het frame is gemonteerd, kan eenvoudig op zijn plaats worden bevestigd en vervolgens weer worden verwijderd. Tijdens live-installaties op de vakbeurs van GEZE kunnen bezoekers zelf zien hoe eenvoudig de uitbreidingskit is. Net als de versie die in de deur is geïntegreerd, heeft deze inmiddels twee awards gewonnen.

Serviceoplossingen: Werk gemakkelijker met de GEZE-servicegereedschappen

GEZE presenteert nieuwe gereedschappen die het werk van verwerkers en planners vergemakkelijken. Een van hen is WinCalc. De configurator voor raamtechniek maakt het selecteren van de optimale raamaandrijving gemakkelijk. De nieuwe, geavanceerdere WinCalc 2.0 is intuïtief in het gebruik. Deze biedt nu ook geavanceerde rekenopties en een verkorte berekeningsmethode.