GEZE ontvangt de INDUSTRY AWARD 2018

Voor GEZE begint duurzaamheid bij de productie - op al haar locaties wereldwijd. Bij de productie van bovenliggende deurdrangers wordt niet langer gebruik gemaakt van koelsmeermiddelen. GEZE automatiseert productieprocessen wereldwijd met een minimaal gebruik van smeermiddelen en heeft hiervoor erkenning geoogst.

Duurzaam, efficiënt en zuinig

Marc Alber, GEZE Technology Director, en Jasmina Brenner, Production Planning Project Manager met het ‘Industry Prize 2018’ certificaat. Foto: GEZE GmbH

Marc Alber, GEZE Technology Director, en Jasmina Brenner, Production Planning Project Manager met het ‘Industry Prize 2018’ certificaat. © GEZE GmbH

Procesautomatisering met minimale hoeveelheden smering betekent dat er geen koelsmeermiddelen nodig zijn, maar alleen een zeer klein mengsel van lucht en olie. Dit zorgt voor duurzame, efficiënte en bezuinigingen op alle productielocaties van GEZE wereldwijd. De nieuwe technologie en de bijbehorende procesautomatisering verkleinen het productieoppervlak, verkorten de cyclustijden en verlagen de onderhoudskosten. Er is geen vervuiling als gevolg van fijne deeltjes afkomstig van de koelsmeermiddelen. Dit verlengt de levensduur van het gereedschap en er hoeven geen koelsmeermiddelen te worden afgevoerd. Dit draagt bij aan duurzaamheid en beschermt het milieu, maar reduceert ook het water- en CO2-verbruik van de nieuwe technologie. Daarnaast vindt er een afname van de bijkomende kosten plaats: de aankoop van koelvloeistoffen, de exploitatie van gescheiden zuiveringsinstallaties en het gebruik van hogedrukpompen voor gereedschapskoeling: al die zaken behoren voortaan tot het verleden.

De voordelen van interne productie voor partners wereldwijd.

“De constante ecologische verbetering van onze producten en productiefaciliteiten, in combinatie met onze verantwoorde benadering van natuurlijke hulpbronnen, hebben de hoogste prioriteit,” aldus Marc Alber, technologiemanager van GEZE. “Onze eigen productielocaties zullen profiteren van de positieve aspecten van het nieuwe proces, evenals onze partnerbedrijven wereldwijd.” Het belangrijkste voordeel voor de verwerkende industrie: aangezien de resten die tijdens de productie vrijkomen niet langer verontreinigd zijn door koelsmeermiddelen, kunnen ze direct in het productieproces worden opgenomen.

Nieuwe trends bepalen de Industry Award 2018

Onder het motto ‘Integrated Industry’ namen meer dan 1000 bedrijven deel aan de INDUSTRY PRIZE 2018, georganiseerd door Initiative Mittelstand en Huber Verlag für Neue Medien GmbH. De hele industriesector zit in een overgangsfase vanwege de nieuwe trends op het gebied van machine learning, robotica en Industrie 4.0. Alle inzendingen werden beoordeeld door een onafhankelijk panel van professoren, wetenschappers, deskundigen uit de industriesector en journalistiek. Zij hebben met name gekeken naar de vooruitstrevendheid en de ecologische, sociale, economische en technologische voordelen van de voorgestelde industriële oplossing.