GEZE - automatische Türantriebe bei Radiance of the Seas
Slimdrive SL
GEZE - Türschließer bei Radiance of the Seas
Slimdrive SL

GEZE op volle zee

De "Radiance of the Seas" met 90.090 BRT (bruto registerton) verliet op 14 oktober 2000 het overdekte bouwdok en werd op 20 januari 2001 via de Eems naar de Eemshaven overgebracht.  Op tien verdiepingen wordt pure luxe geboden. Een van de grootste attracties is het tien etages tellende middengedeelte in een glasconstructie en liften van glas, die een onbelemmerd zicht geven op het water. Over een lengte van 293 meter kunnen tot maar liefst 2100 passagiers zich laten verwennen door 800 medewerkers.

Voor het innovatieve cruiseschip heeft GEZE GmbH automatische deuraandrijvingen zoals bijv. TSA160, speciale oplossingen bij de entrees en de deurdrangers TS 3000 V en TS 5000 geleverd. Zo staat niets meer in de weg van een "ongehinderde" cruisetocht.

Meyer-werf De Meyer-werf in Papenburg is sinds vele jaren in het bezit van één familie. Met een bedrijfshistorie van ruim 200 jaar behoort de werf thans tot de modernste scheepswerven ter wereld. In 1987 is een van 's werelds grootste overdekte bouwdokken in gebruik genomen, waar ambitieuze passagiersschepen worden gebouwd. Papenburg heeft inmiddels een rijke traditie opgebouwd op het gebied van de bouw van passagiersschepen en veerboten. Sinds halverwege de jaren tachtig bouwt de Meyer-werf luxe cruiseschepen zoals de HOMERIC, CROWN ODYSSEY, HORIZON, ZENITH, ORANIA, CENTURY, MERCURY, SUPERSTAR LEO/VIRGO, de AURORA en ook de nieuwe cruiseliners RADIANCE en BRILLIANCE OF THE SEAS.